Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2015 08:02 - СИГУРНОСТТА НА БЪЛГАРИЯ ИЗИСКВА ИНВЕСТИЦИИ В АРМИЯТА! УТРЕ ЩЕ Е КЪСНО!
Автор: kaffenceto Категория: Новини   
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
1



ВВС има техника, но повечето е написана само на хартия. Изтребителите например, които са на въоръжение са руските 3 или 4 МиГ-21 и 15 МиГ 29, от които към момента летят 4 или 6. Страната ни ратифицира спорно споразумение с Полша, което предвижда договорености за ремонт на шест двигателя, както и ползване на два полски двигателя за период от 2 години. Един изтребител МиГ 29 има 2 двигателя. На хартия ние имаме още 14 щурмови самолети Су-25. Положението при вертолетите също е незавидно и предимно на книга. Те са 12 вертолета AS-532AL Cougar, 6 малки хеликоптера Bell-206, 4 или 6 Ми-17. Единственият боен вертолет Ми-24 все пак вече лети, след като не бе летял от 2010 г., но авиацията разполага с шестте такива. Транспортните самолети са: 3 броя C-27J Spartan. Имаме и Pilatus PC-12, Ан-30, Ан-2, L-410, L-39. Зенитно–ракетните комплекси, с които нашата армия разполага са C-300, SA 6 или наричан още Куб, С-200, С-125 “Нева” и др. Численият състав на българската армия и бойната техника, с която разполагаме е в пъти по-малка от тази на съседните страни. В сравнение с въоръжените сили на Турция, нашата армия е 20 пъти по-малка, а с тези на Гърция – 5 пъти. Нашите две южни съседки стават членове на НАТО през 1952 г., всъщност това е първото разширение на НАТО 2 години след създаването му. През последните 26 години, докато България активно губеше отбранителни способности, Анкара и Атина бяха неизменно сред първите десет страни в света по покупка на оръжейни системи. При това и двете страни не се ограничаваха само до купуването на натовско въоръжение, но Гърция купуваше активно ПВО системи и бронетранспортьори от Русия, а Турция предвижда да купи най-съвременно ПВО от Китайската народна република. Турция разполага с втората по численост армия в НАТО и нейните ВВС са най-мощните в региона.

Турция разполага с втората по численост армия в НАТО и нейните ВВС са най-мощните в региона. / БГНЕС Турция Армията на Турция наброява между 500 000 - 650 000 военнослужещи. Тя е девета в света по численост и втора в НАТО след тази на САЩ. В турските ВВС служат 60 100 души, имат 2 040 самолета и хеликоптера и 154 безпилотни апарата. Най-разпространеният боен самолет на нашите анадолски съюзници са изтребителите F-16, от които те имат 218 бройки. Турция оценява значението на този род войски и дори предвижда закупуването на модерните изтребители от 5 поколение F-35. От тях вече са поръчани 116 бройки. По отношение на вертолетите си струва да се отбележи, че страната разполага с осмата най-голяма флота от тях.

Въпреки тежката рецесия, Атина полага големи грижи за своите отбранителни способности. Въпреки тежката рецесия, Атина полага големи грижи за своите отбранителни способности. / БГНЕС Гърция Въпреки дълбоката финансова и икономически криза, в която Гърция се намира от 2008 г. насам, Атина намира пари да поддържа своите отбранителни възможности. Няма да бъде пресилено да се каже, че Гърция разполага с една от най-модерните и боеспособни армия в Централна и Източна Европа. Може би трета по сила след тези на Русия и Турция, и категорично втора на Балканите. Гърция разполага с американски изтребители от F-16C/D block 30,40,50 и 52+ и френските Mirage 2000 и 2000-5. Общо страната има 244 бойни самолета и много транспортни и учебни. Румъния Румъния се присъедини към НАТО заедно с България през 2004 г. по време на най-голямото разширяване на Изток на алианса, което включи още балтийските страни и Словения. Армията на северните ни съседи наброява 90 000 мъже и жени. Румъния стана член на НАТО през 2004 г., но запази част от руските си бойни самолети. Румъния стана член на НАТО през 2004 г., но запази част от руските си бойни самолети. / БГНЕС От 75 000 войници, 13 250 са в Румънските военновъздушни сили. Бойните самолети на северната ни съседка са 48. Страната си купи и американски бойни самолета Ф-16, с цел да заменят руските бойни самолети МиГ-21. Транспортни самолети, които имат румънците са An-26- 2, C-27J – имат 6 и са поръчали един, C-130H-4. Бойни хеликоптери–имат 59 SA/IAR330. Тренировъчни хеликоптери–имат 19 IAR-99.

Македония

Република Македония стана независима през есента на 1991 г. Тя беше единствената, което се отдели мирно от бивша Югославия. Последната се разпадна в огъня на кървави етнически войни в периода 1991-1999 г. Македония няма изтребителна авиация, но нейните ВВС имат 10 вертолета Ми-24, 7 от по-стария модел Ми-8, както и 2 броя американски Бел UH-1. Страната разполага с 1 транспортен самолет Ан-2. Македонците имат реален боен опит, получен по време на конфликта от пролетта и лятото на 2001 г., който приключи с Охридското споразумение от септември същата година. По време на бойните действия много активно се включиха вертолетите Ми-24. Македония е млада държава, но бойни й хеликоптери вече имат военен опит. Македония е млада държава, но бойни й хеликоптери вече имат военен опит. / БГНЕС Македония е кандидат за НАТО, изпълнила е всички изисквания, но за момента не може да се присъедини заради ветото на Гърция. През последната година заради сложната международна обстановка все повече експерти, повечето от тях американски, критикуват тази позиция на Атина, защото тя застрашава сигурността на целия Балкански полуостров.

Сърбия

Днес няма и помен от Югославската народна армия /ЮНА/, създадена от диктатора Тито. Сърбия има 4 МиГ-29, докато в края на миналия век те бяха между 15-20, както и 10 МиГ-21. Останалите бойни самолети /54 бройки от типа Соко/ са произведени в бивша Югославия и са по различни лицензи. Албания Тирана се присъедини към НАТО през 2009 г. Албанските ВВС обаче не разполагат с бойни самолети. През диктатурата на социалистическия лидер Енвер Ходжа, първоначално страната е снабдявана с руски самолети, а пилотите й са обучавани в СССР. Това се променя през 60-те години, когато отношенията между Албания и Съветския съюз се влошават. Приятелството на Ходжа и китайския комунистически лидер Мао Цзедун предопределят по-нататъшното въоръжаването на военната авиация с китайски самолети „Шенянг”, които реално са копие руските изтребители МиГ-17, МиГ-19 и МиГ-21, непознати почти никъде другаде в Европа. Поради незавидното финансово състояние на страната и липсата на сериозни външнополитически заплахи след разпадането на бивша Югославия, към момента закупуването на нови самолети не е на дневен ред. В момента албанските въздушни сили разполагат само с около 20 хеликоптера, сред които 3 броя Eurocougar AS532, 5 броя американски Bell 206, 3 броя Bell 205 и 8 броя BO105. Нито един от посочените модели на тези машини не е произведен след 1980. Съседите на България превъзхождат нашите ВВС в пъти.

Съседите на България превъзхождат нашите ВВС в пъти. / БГНЕС България има проблем! Краткият преглед направен по-горе не се нуждае от коментар. От НАТО вече ни казаха в специален доклад, че сме консуматор на сигурност. Дори обикновеният българин знае, че нещата в армията са зле... а около нас гори. Да се говори за пари за армията на фона на бедността у нас, не те прави популярен, напротив дори може би натрупаш негативи, защото е трудно да бъдат обяснени тези разходи. Затова властимащите предпочитаха да загърбват всички знаци, че системното недофинансиране в отбраната води нещата към сигурна и бавна катастрофа, по военно казано – отслабване на способностите. От 2004 г. България поема ангажимент пред НАТО, че ще изпълни задължения като член на Алианса. Последно бяха потвърдени 55 цели и много от тях си остават неизпълнени вече повече от 10 години. Така че е съвсем логична констатацията на Алианса. Погрешно е вината за това да се хвърля на хората с пагон. Адресатът на натовския упрек са сегашното и предишните правителства, защото те определят бюджета за отбрана. А той стремглаво се движи надолу от години. И ако преди 6-7 години питахме кога ще достигнем заветните 2 % от Брутния вътрешен продукт за отбрана, в последните години питахме за заветни 1,5 %. За тази година той е около 1,1 процент. В заключение може да се каже, че недостатъчни разходи за отбрана, включително за основно въоръжение, задълбочават технологичното изоставане на армията ни и в бъдеще ще засилят ерозията на въоръжените ни сили. Възстановяването на изгубените способности изисква многократно повече средства от необходимите за поддържането на армията ни. Така че, единственото, което можем да кажем на народните представители и правителството е: „Светът се променя, а нашата армията с огромни усилия изпълнява задълженията си. Това трябва да спре! Сигурността изисква инвестиции, нейният продукт не е видим, но липсата му ще остави на заден план всички друго“. Парите за модернизация и превъоръжаване са между 2,3 млрд. лв. и 4 млрд. лв. Тези средства няма да се дадат наведнъж, няма да натоварят бюджета в една година, а са разпределени за около 10 - 15 години напред. За изразходването им трябва прозрачност, за да се докаже ефективността на всеки лев даден за отбрана. Това все някога трябва да се случи, днес е по-наложително от всякога през последните години.

 

БГНЕС



Тагове:   България,   сигурност,   ВВС,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kaffenceto
Категория: Новини
Прочетен: 78231
Постинги: 75
Коментари: 16
Гласове: 113
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930